juli - september

Juli

Juli var en ganska händelsefull månad, det har jag troligtvis sommarlovet och det halvkassa/fina vädret. Vi gjorde bland annat en visit i kristianstad för att plocka jordgubbar. Vi kom hem med 15 liter, det var det värt trots med åskan i luften. När det var som finast väder spenderade vi dagen i helsingborg för shopping, både i stan och på väla. Väldig varm dag som senare avslutades på stranden längst helsingborgs hamn. Jag myste i bökhult tillsammans med bra människor, tillbringade åtskilja timmar till vattenpipa hos mig några kvällar och åkte till hästveda för marknad.

Jag påbörjade mina tre veckor på ekebo tillsammans med alla störtsköna tanter och gubbar och också den härliga personalen. Det blev tre veckor av socialitet, städning, diskning och både regn och strålande sol. Också ett antal timmar på mopeden för att ta sig fram och tillbaka.

När det blev helg spenderade jag dem överallt och ingenstans. Mathias 20 års fest var en fest att buga och bocka för. Bara nya människor, bara killar (förutom jag, johanna och jenny), beerpong, bordsfotboll och mycket andra saker roade oss hela kvällen lång, långt in på morgonen till och med då jag befann mig i sängs klockan halv 5. En vecka efter var de fest med samma människor och på samma plats. Lika trevlig denna gången som första och dessa nya människor förtvivlade mig väldigt mycket. Jag och Sandborg dansade bugg till falling down med space cowboy som för övrigt blev den mest lyssnade låten denna månaden. Det blev en vild dans att toppa.

Helgen därpå blev det dags för östersjöfestivalen. Efter att ha fått jobbet avklarat för dagen åkte jag tillsammans med Adam och Timmie ner till Karlshamn för att möta upp mina tjejer som var i full gång med att sätta upp tältet. Det var en laddad helg med saker vi inte trodde skulle hända oss. Vi festade, bekantade oss mer folk på campingen, sprang fram och tillbaka mellan stan, regnet tog över vårt tält och det blev så gott som översvämning. Den mest tragiska företeelsen var nog ändå när vi blev tagna av poliserna. Det var surt som fan och de ledde både till polisen och socialen. Fast vi var lika glada för de och roade oss vidare.

Simon och Kasper besökte regniga Sverige och jag besökte dem. Det blev min födelsedag och den spenderade jag tillsammans med gamlingarna på ekebo. Senare kom även Sara, salome och simon med fina gratulationer. Familjen bjöd på god mat på Sorello och när vi kom hem fikade vi.

Vi besökte ställen som laholm, mellby, lammhult för att se sara tävla och det var tjejkväll. Jag spenderade en kväll hemma hos daniel schölin tillsammans med john pamic och evelina.

Augusti

En tripp till växjö slutade med sol och bad hemma hos johanna tillsammans med elin och evelina. På kvällen begav vi oss till joel på fest. 6½ timme låg jag och evelina på stranden i åhus för att bättra lite på brännan, det gav resultat jag aldrig kunnat föreställa. Hehe. På kvällen besökte vi ståhejet hemma hos mathias där även kvällen slutade.

Det blev rixfm och tosselilla. Där jag blev getingstucken i tån och jag blev mest tjurig över det. Kanon väder att bära med sig dit och hem. Den fjortonde var de fest i medborgarhuset där jag träffade folk jag inte träffat under hela sommaren. Det var en mycket trevlig tillställning och dagen efter åkte jag till kvarnavallen som inte var lika rolig. Där var de mest äldre personer och vädret ruskade om oss en aning.

Den 19onde kom dagen jag längtat till fruktansvärt mycket! Vi åkte tåget, nervösa, till växjö och gick med oroliga steg till skolan. Träffade alla nya människor som visade sig vara riktigt underbara! Redan andra dagen gjorde jag mitt första missöde och trillade i matsalen. Någon måste bryta isen. Den här gången var det min tur och jag gjorde det med klass. Lite iallafall. En vecka senare försov jag mig för första gången, även för den sista gången på terminen. Det blev partaj i växjö på oleo tillsammans med evelina, elin och sara och några tjejer till. Mäktigt skumparty som gjorde oss mycket nöjda med kvällen. Tjejkväll hos julia avslutade lördagen på ett sätt som ingen riktigt kunde styra över. Vi dansade och sjöng kvällen lång tills vi bestämde för att bege oss hemåt.

Kat Deluna – calling you.

September

I skolan var de fortsatt mycket nytt och lära känna för oss. Vi hade vår första idrottslektion med charmören Jerry. Vi fick klippa för första gången och skolfoto/enskilda foton togs. På vår tredje idrottslektion sprang jag, julia och jenni vilse på orienteringen, resulterade att vi var innte 1h och 15minuter senare än alla andra. Bra lektion! På tal om att gå vilse lyckades vi ännu en lektion, inom loppet av samma månad, gå vilse igen. Denna gång var destinationen idrottskliniken. Där vet jag inte riktigt vad som hände med tanke på att vår idrottslärare gick 10 meter framför oss, ändå lyckades vi att hamna fel. Bra igen!

Jag blev en ännu större innebandy nörd än jag själv trodde att jag kunde bli. Jag supportade alla hemmamatcher och började faktiskt tycka det var en njutning att åka till haganäs och sitta på hårda stolar. Med gott sällskap fungerar allt.

Nya saker sattes på prov och efter att ha avklarat handledarkursen skulle gatorna aldrig bli som förr. Första gången jag satte mig i förarsätet var vägarna inte säkra. Jag besökte åter igen helsingborg för senare ett besök hos joel och balders. En kväll som slutade med väldig sen hemkomst, men också en väldig mysig natt.

Månandes kommentar går till Julia och Alexandra som slängde ur sig både det ena och det andra. Grovt.

"De där byxorna alltså, man vill bara slita av dem"
"Såg ni hans paket eller?"
Kan ni gissa vem som är vem?