debut

Åkte till växjö för att förminska klockan, glömde så klart den hemma. Jag fyndade lite ändå, ännu mer gjorde min mamma. Pappa mest bara hängde, shoppa har aldrig varit hans grej. Åt thaimat och köpte skor för 50 spänn för att kassören (måste ha) slagit in fel. 249 skulle de egentligen kosta, inte mig emot dock. En jacka/kavajliknande sak och en svart fodralklänning för endast 60 riksdaler. Billigt och bra för min ekonomi. Senare träffade jag efterlängtade julia som har varit borta alldeles för länge. En glass med henne och Carolina på hartmans var väldigt bra. Behövde prata lite med någon annan än familjen här hemma. Var och lämnade in min klocka för att de skulle korta av den lite. 5 minuter, 100 kronor, galet.  Promenad med mamma och sedan en promenad med johanna. Mycket promenader eftersom jag fortfarande inte fått tillbaka min cykel. Idag fick jag reda på att de skulle kosta 1600 att laga den. GÖTT!

Idag har jag mest legat i min brassestol och tagit det så lugnt det gick. Har hängt upp en massa tvätt som mamma tvingade mig att göra, gav upp när hon tog ner allt jag hängt upp för att rätta till de. Pedant? Mja. Jag och pappa åkte ner till bråthult för att träna lite med hundarna, mysigt var de och nu är jag redo för en dusch och för sängen. Imorgon väntas jobb, har jag tur är de två jobbdagar kvar innan hela grejen lägger ner. Galet skönt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0