sweet and low

Insåg att kiruna låg alldeles för långt upp på kartan för att jag skulle kunna blåsa ända dit. Hade jag haft ett paraply, hade jag nog kunnat ta mig till malmö om jag gjort ett jätte skutt och flugit med vinden. Fast jag hade ju naturligtvis inget paraply med mig, det regnade ju inte. Varför skulle jag då ta med den? En timme i spåret var helt behövligt en dag som denna. Jag var nog tröttare än min överenergiska, fyrbenta kompis, men det är smällar man får ta.

Direkt efter min hemkomst var det på med andra kläder och cykla ner till willys. Galna vinkande tjejer i en bil och julia. Handlade lite och sedan åkte alternativt cyklade vi ner till lisa. Vissa hade det bra i bilen. Där var det tänkt att vi skulle kolla twilight - new moon. Istället kollade vi på ganska så asgamla bilder. Det var nog roligare än filmen, eller ja, det var det.

Jag begav mig hemåt ganska tidigt som ni ser på klockan. Och ändå har jag varit hemma i en timme. Kände att det tog stopp för mig där. Imorgon måste jag försöka komma upp i tid. Jag har lovat pappa gräsklippning och med det tror han även att jag hade tänkt att "luka lann". Fan heller att jag ska vända på potatisar och plocka ogräs. Vill han plantera grönsaker får han sköta det själv. Punkt slut.

hehe

KOMPIS



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0