Växjö och riddarön

Idag har jag haft en ypperligt trevlig dag, framför allt med min mamma. När solen sken upp klockan tio tog vi tåget till Växjö. Möttes av något vi kallar ösregn. Tur fanns inte i vår värld, men uppehåll gjorde att vi kunde gå ute en stund. Knappt det, och jag som ville äta glass med mamma och visa hela Växjö. Typ mysiga sjön och en kall glass. Fast det gick ju inte så vi handlade vad vi skulle och en tröja fick följa med mig hem. Åkte hem vid 1 och fikade sockerbulle på tåget. Mums. Köpte med oss baguetter från hartmans också.
När vi var hemma så regnade det så jag somnade på soffan. Sedan var det dags att göra sig iordning för riddarön. Ösregn, det värsta jag sett på ganska länge och en hel del blixtar och muller. Kändes nästan lite aweful att åka ut dit men när vi rott över till ön sken solen. Göran drog igång med maten och vi åt godis. Godiset och chipsen tar vanligtvis slut innan vi ens hunnit äta middagen. Som bestod av grillat kött och potatissallad. Gott! Vi lekte lite lekar efter det och lag 1 regerade genom tävlingen. Bland annat hade vi kändisleken, irländsk Julafton (midsommar, Titti! :) hehe), spring och sök, och så skulle vi bygga lite. Det slutade med att vi alla satt runt brasan som brunnit ut. Jag trampade genom bryggan när jag skulle kliva av båten och blev dygnsur. Sådär kul liksom.
bilder kommer imon. Nu ska jag sova!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0