15 december - dag 3

Dagarna här på hotellet ser ungefär likadana ut. Vi somnar alldeles för sent (eller tidigt på morgonen), går upp och äter frukost, ligger vid poolen, vilar lite och så vidare. Idag rekommenderade dem att man inte skulle bada i havet för att vågorna var så kraftiga. Men framåt eftermiddagen kunde vi faktiskt inte hålla oss. Så vi gick ner till stranden och plaskade lite. Har nog aldrig haft så kul åt vågor som jag och pappa hade idag, trots att vi nästan drunknade. 

Duschade när vi var tillbaka på rummet och till min stora förvåning hade både mamma och pappa hunnit somna under min 5 minuters dusch. Framåt kvällen när vi piggnat till åkte vi in till stan igen och besökte ett stort varuhus. Utstidan var så fint smyckad med julprydnad och man hörde julmusik spelas i många av butikerna. Där fanns inte mycket som föll oss i smaken och istället promenderade vi ner till nattmarknaden igen. Idag handlade jag min första pryl. Så nu går det väl bara utför antar jag, hehe.

Vi köpte med oss lite mat hem från marknaden som avnjöts på den traditionella balkongen. Idag fick Martina sitta med oss genom skype under tiden vi åt och nu har vi hamnat på sängen igen. Pappa tittar på skidskytte och jag tänkte ta igen julkalendern i hopp om att faktiskt kunna somna tidigt inatt.


Saknar er alla där hemma!
och dosen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0