27 december - dag 15

Det har varit den varmaste dagen hittills idag, så det passade fint att åka till hotellet vid 10 på förmiddagen. Delfinen själv har simmat upp och ner i poolen hela dagen och njutit som en prinsessa i solstolen. Passade på att stanna vid ett tempel på vägen hem. Supermysigt, det kändes som sagolandet på Liseberg fast utan sagokaraktärerna och utan den där vagnen man åker i. Och la man i en liten peng i en låda fick man höra en liten histora om det också. Fanns hur mycket som helst att titta på och inte bara konst, utan också djur. Det var minst sagt ett ganska annorlunda tempel.

Åkte in i stan senare på kvällen för att prova klänningen. Som var fin, men det hade inte kunnat bli mer fel. Den var rosa! Kan ni fatta? Jag i en knallrosa klänning. Big nono! Cocosnötter till sömmerskor. Så nu ska jag sy en ny klänning, med rätt färg! Åkte ner och valde tyg själv, tryckte upp det i ansiktet på honom så att jag kunde försäkra mig om att han faktiskt fattade vinken. Designen på klänningen var väl söt men ska ändå ändra lite små detaljer bara och byta till ett annat tyg. Får väl hålla tummarna ännu en gång. Eller får jag välja en söt klänning med en ful färg eller en ful klänning med en fin färg.

Har suttit och skrattat tills jag gråtit hela kvällen i soffan. Mest åt mamma när hennes svenska blir lite knasig och så fick Martina vara med på högtalaren. Så hela familjen samlad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0