åttonde februari

Herregud vad det stormade ute inatt. Höll på att blåsa iväg från sängen så mycket som det drog i mitt rum. Höll i mig i gardinerna, som knappt de höll sig på plats. Något i mig hoppades på inställda tåg och trädkaos. Så blev det inte. Begav mig i stormen till skolan, gjorde materiallista och sådant och skissade lite. Jag gick bort i min ensamhet till stadium och inhandlade ett par löparbrallor. Ibland är det rätt gött att kunna handla på barnavdelningen, sparade hela 50 spänn! Mer godis till mig, hehe.

3 timmars träning gjorde susen i mitt huvud. Pappa glömde hämta mig, blåste runt på haganäs parkering en stund innan han kom. Stoppade lite sten i fickorna och blev kvar på jorden.
kompis var inte så förtjust i vindarna
trodde han var död först, visade sig att han bara var en heavy sleeper och en gnutta rädd. Så vi stoppade om honom med ett täcke, för att vara lite schysta liksom.

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0