31 december - dag 19

Nyårsafton. Vad konstigt det känns att inte fira den hemma med de närmsta vännerna, men jag bestämde mig för att ge det en chans i alla fall. Gick sådär bra. Handlade lite saker inne i stan inför kvällen och på eftermiddagen var vi vid dammen och skulle fiska upp middagen. Gick sådär bra och det hängde fler sköldpaddor än fiskar i nätet. Alltså ett ganska så osäkert kort om man är hungrig, men det var ju trevligt i alla fall.

På kvällen kom en hel del människor hit. Grillade vår mat och satt ute på framsidan och åt. Måste medge att det var en ganska konstig känsla att sitta utomhus med en öppen eld och äta grillad mat. Det är ju inte för ofta det är värme till att göra det hemma. Barnen sprang runt och lekte med ballonger och de äldre dansade till musiken. Jag var för gammal för att leka och kände mig för liten för att hänga med medelålders thailändare. Hade med andra ord en fruktansvärt tråkig kväll. Till och med min mamma drack mer än mig, min mamma som aldrig någonsin dricker något, inte ens vid nyår. DÅ är det fasen illa. Vid 12-slaget släppte vi ut varmluftsballonger i luften och det var så fint. Fyrverkerier var det inte så gott om här utan istället såg man dessa flyga runt på himmeln.  Och hur pinsamt det här än är att säga, så klockan 00.12 låg jag i min säng och försökte sova.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0