sjuttonde december

Här sitter jag och funderar på vad jag vill plugga nästa termin. Jag är snart klar med min andra kurs, grundkurs om djurskydd, och även om det har varit tufft och jobbigt så vill jag fortsätta. Utan att låta töntig så känner jag mig bra och duktig när jag läser kurser. Å andra sidan tar det också mycket av min fritid, den lilla fritid jag har efter jobbet. Får suga på karamellen till imorgon.
 
Ikväll är jag ensam hemma, skjutsade ut Daniel och hans arbetskompisar till golfbanan för julfest. Ligger redan nerbäddad i sängen med en film igång. Ganska skönt att ha en ensam kväll faktiskt. Ska åka och hämta dem igen om några timmar. (Bästa flickvännen!)
 
Annars har det varit bra dagar sedan sist. Glenn och Erika var här förra onsdagen och jag och Daniel fick massage/koppning av Glenn och efter det bjöd vi dem på mat. I fredags åkte jag och Daniel till stockholm. Tanken var att vi skulle möta Martina och Oscar på Centralstationen, men tåget var 2 timmar sent, en unge spydde på tåget och tåget före oss hade tekniska problem. Inte riktigt hur vi ville att vår resa skulle börja. När vi kom fram gick vi till hotellet och lämnade av våra saker. Sedan gick vi till köttbaren och åt godaste burgaren!
 
Tidig lördag började med hotellfrukost, sedan strosade vi runt och  var i gamla stan och tittade på när soldaterna bytte av varandra, sedan blev det massa shopping i flera timmar. En paus för att sätta oss på en pub och dricka öl och titta på fotboll, sedan åt vi på founduebaren. Det var det godaste jag ätit på väääldigt länge och kan varmt rekommendera detta till alla som åker till Stockholm. Lite drinkar senare och sedan gick vi och la oss.
 
Söndagen blev ännu tidigare frukost, mer shopping, åt på tacobaren och sedan satte vi oss på tåget hem. Som gick mycket smidigare än dit. Kom hem till minusgrader och igenfrusen bil. Tog oss säkert 15 minuter innan vi kunde få upp dörrarna på bilden och åka iväg.
 
Veckan har varit väldig lugn och fin. Julmys med mina tjejer i måndags , PT-träning hos Erika och nya naglar. Ser fram emot en lugn helg. 


















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0